نام احمد بلند بادا

نامی که به هستی بلندی بخشید.

نام احمد بلند بادا نامی که به هستی بلندی بخشید.

نامی که نردبان آسمان بود، بال پرواز.

نامی که انسان خاکی را بَرمی‌کنَد و به والایی‌ها، برتری‌ها و به آسمان برمی‌کشاند.

احمد، هدیۀ خدا بود به انسان، راه روشن در زمین و راه شیری در آسمان.

انسان ناگزیر بود با براق احمد، بیابان‌ها و صحراها را درنوردد و با زورق او، دل دریاها را بشکافد و با بال‌های نیرومند او، دل آسمان‌ها را.

ظلمت، بی نور او شکسته نمی‌شد. انسان در هر کجا که بود و با هر ظلمتی رو‌به‌رو، باید به این نام می‌آویخت و از آتش جاودانۀ کوی او قبسی برمی‌گرفت و به رویارویی با ظلمت بر‌می‌خاست و دنیای خود را روشن می‌کرد و از تاریکی‌های به روی هم انباشته به‌در‌می‌آمد.

احمدیه، تلاش می‌ورزد، با بضاعت مُزجات، در پرتو این نام سر سوده به آسمان، حرکت کند و به حصن حصین کلمۀ «لا اله الا الله» بار یابد که پارۀ تن او در نیشابور، نسیمی از آن را به سینه‌های ما ایرانیان وزاند و نمایاند، چسان باید به این دژ بار یافت، تا از عذاب الهی در امان ماند.

راه ورود به این دژِ سر به آسمان سوده، به روی هیچ‌کس چهره نمی‌گشاید، مگر هوش‌مندانه و همه‌سونگرانه در پرتو کسانی قرار بگیرد که نور وحی، دمادم بر بلندای سینۀ آنان پرتوافشانی می‌کند و راه می‌نمایاند، اهل بیت نبوت (ع) که در هر دوره‌ای یکی از آنان رایَت وحی برافرازد و مشعل وحی را برمی‌فروزد.

احمدیه، ردّ این نگاه را رصد می‌کند و هر رویداد و پدیده‌ای را با این نگاه زلال و آسمانی می‌سنجد و به آن بر می‌گرداند، اگر سازواری داشت، با جان می‌پذیرد و گرنه از آن روی برمی‌گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن